BMW X3 - wymiana w halogenie żarówki tradycyjnej H11 na żarówkę H11 Led

Jak wymienić żarówkę w halogenie:
Do wymiany potrzebujemy tylko śrubokręt gwiazdkowy oraz w moim przypadku potrzebny był rozwiertak o przekroju 18 mm.

Rozbieramy:
Nie ma różnicy czy halogen jest lewy czy prawy.
Najpierw wkładamy palec w dołek który się znajduje na obudowie halogena i pociągamy (trzyma się tylko na zapadkach.


Po zdjęciu obudowy halogena ukazują się nam 3 śrubki które musimy odkręcić. Jednocześnie musimy uważać aby śrubki nie upadły pod zderzak , bo Ci co mają dolną obudowę silnika będą mieli później problem z ich wyjęciem. Najlepiej używać śrubokręt z magnesem.


Wyjmujemy halogen na zewnątrz. Pokrętło które widzimy w prawym dolnym rogu służy do ustawiania halogena, dlatego lepiej go nie przestawiać (nie przekręcać) ponieważ rozregulujemy halogen.


Po wyjęciu halogenu odczepiamy wiązkę z kostką. Należy je ścisnąć z dwóch stron (od strony kabli) wówczas zapadki z drugiej strony się odchylą i będziemy mogli wyjąć kostkę z żarówki.


Teraz mamy halogen na zewnątrz już odpięty. Tak samo postępujemy zarówno z lewym jak i prawym halogenem.


Następnie przekręcamy kość z żarówką o 45 stopni w prawą stronę i wówczas możemy wyjąć żarówkę.


No i u mnie tutaj się pojawiły schody - ponieważ moja żarówka LED H11 miała przekątną o średnicy 18 mm, a widoczny otwór wewnątrz halogena miał 17 mm. Z faktu, iż grubym wiertłem można uszkodzić halogen to zdecydowałem się na rozwiertak 18 mm.


Po rozwierceniu na 18 mm żarówkę można było zamontować. Po zamontowaniu żarówki należy pamiętać o sprawdzeniu czy świeci a następnie montować. Moje były dedykowane do BMW X3 e83 i koszt razem z przesyłką to 130 zł. Cała praca z montażem przebiega dokładnie odwrotnie niż demontaż (więc bez sensu opisywać).


A tak wygląda już z zamontowanymi żarówkami LED w halogenach.


Komentarze

  1. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie ja za każdym razem z jakimś problemem mechanicznym w moim aucie jadę do warsztatu. Za to ja osobiście skupiam się na ubezpieczeniach samochodu. Bardzo ciekawie na stronie https://kioskpolis.pl/doubezpieczenie/ także napisano czym jest doubezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie ja nigdy nie miałem samochodu tej marki więc również nie bardzo mogę się na ich temat wypowiadać. Dla mnie na ten moment zdecydowanie najlepszym wyborem był zakup VW Transportera T2. Jak jeszcze widziałem w sklepie https://garbus.pl/vw-transporter-t2a to właśnie tam bez problemu odstanę do niego części zamienne, co mnie bardzo cieszy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety ja się na samej mechanice nie znam i wszelkie naprawy mojego auta dokonywane są w warsztacie. Jestem zdania, że bardzo fajną sprawą jest na pewno posiadanie kontaktu do pomocy drogowej https://pomocdrogowa.i-wroclaw.pl/ gdyż mi w ostatnim czasie on się bardzo przydał.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja raczej takimi rzeczami się nie zajmuję i muszę przyznać, że jak dla mnie dość istotną kwestią jest na pewno bezpieczna jazda. Jeśli coś się podczas trasy przytrafi to wtedy dzwonię po pomoc drogową https://eurohol.pl/ dzięki której wiem, że będę bez problemów mogła jechać dalej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zazwyczaj sama się nie zajmuję takimi rzeczami i oczywiście z wszelkimi naprawami za każdym razem udaję się do warsztatu. jednak całkiem niedawno miałam okazję zapoznać się z fajnym wpisem https://nadwisla24.pl/2021/07/20/jak-czesto-nalezy-wymieniac-olej-w-samochodzie/ gdzie dokładnie opisano to jak często należy wymieniać olej w samochodzie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wymiana żarówki w samochodzie to bardzo prosta czynność. Dużo więcej problemów stwarza mi wybór reflektorów. Na szczęście na stronie https://motoledy.pl/pl/78-p21w można liczyć na profesjonalną pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  13. Awaria samochodu na drodze to sytuacja, której nikt z nas nie chce doświadczyć. W takich przypadkach niezastąpiona staje się profesjonalna pomoc drogowa. Na stronie https://glinski-hol.pl/ znajdziecie Państwo szeroki zakres usług związanych z holowaniem, naprawą na miejscu awarii czy transportem pojazdów. Zespół doświadczonych mechaników jest dostępny 24/7, gotowy, aby pomóc w każdej sytuacji. Pamiętajcie, że bezpieczeństwo na drodze jest najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bez względu na to, jak dobrze dbasz o swój samochód, awarie zdarzają się nawet najlepiej utrzymanym pojazdom. W takim przypadku, niezastąpiona jest szybka i profesjonalna pomoc drogowa. W Poznaniu polecamy https://holowanie.i-poznan.pl/ - firmę, która oferuje 24-godzinną pomoc drogową, 7 dni w tygodniu, niezależnie od warunków atmosferycznych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli szukasz sprawdzonej pomocy drogowej w okolicach Poznania, polecam skorzystać z https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/. Oferują błyskawiczne wsparcie, a ich zespół to prawdziwi fachowcy. Dzięki nim uniknąłem wielu problemów podczas mojej ostatniej awarii.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wymiana żarówki D2S w lampie typu xenon - BMW X3 e83 (lampa prawa - od pasażera)

Vanos w BMW - co to jest?