Wymiana żarówki D2S w lampie typu xenon - BMW X3 e83 (lampa prawa - od pasażera)
Z faktu, iż w BMW X3 e83 nic nie widać, gdy wymieniamy żarnik D2S w xenonie pokazałem krok po kroku jak to zrobić. Lampa BiXenon prawa (od pasażera).
UWAGA!!! Wszystko poniższe robić na wyłączonym zapłonie (najlepiej wyjętym kluczyku ze stacyjki) - powód to przetwornica daje 25000 V więc może nieźle popieścić ;)
Pierwszym krokiem jest odkręcenie zbiorniczka spryskiwaczy. Trzyma go tylko jedna śrubka i na dole zapadki:
Po odkręceniu zbiorniczka zdejmujemy obudowę, gdzie znajduje się żarnik (kółko nr 3).
Następnie obracamy zapłonnik (nazywany też starterem, cewką, wyzwalaczem lub powielaczem) o około 20 stopni przeciwnie do wskazówek zegara (czyli w prawą stronę).
Wyjmujemy zapłonnik i odpinamy wiązkę z pinami.
Następnie ukazuje nam się mocowanie żarnika i zapłonnika.
Wreszcie ukazuje nam się żarnik. Należy pamiętać, iż nie można dotykać jego przednich części, tylko łapiemy za końcówkę.
Po wyjęciu żarnika nowy o takiej samej mocy Kelwinów jak w lampie drugiej wkładamy dokładnie w zapadki 1 i 2. Nie wolno przy wkładaniu żarnika go obracać. Pamiętajmy, iż czym więcej żarnik będzie posiadał Kelwinów to tym bardziej światło będzie niebieskie, a czym mniej to biało-żółte (np. przy 4200K będzie biało-żółte a już przy 6000K będzie miało odcień lekko niebieskawy - oryginalnie stosuje się żarniki Philips 4200K lub Osram 4200K).
UWAGA!!! Wszystko poniższe robić na wyłączonym zapłonie (najlepiej wyjętym kluczyku ze stacyjki) - powód to przetwornica daje 25000 V więc może nieźle popieścić ;)
Pierwszym krokiem jest odkręcenie zbiorniczka spryskiwaczy. Trzyma go tylko jedna śrubka i na dole zapadki:
Po odkręceniu zbiorniczka zdejmujemy obudowę, gdzie znajduje się żarnik (kółko nr 3).
Następnie obracamy zapłonnik (nazywany też starterem, cewką, wyzwalaczem lub powielaczem) o około 20 stopni przeciwnie do wskazówek zegara (czyli w prawą stronę).
Wyjmujemy zapłonnik i odpinamy wiązkę z pinami.
Następnie ukazuje nam się mocowanie żarnika i zapłonnika.
Jego podobnie jak wcześniej żarnik przekręcamy przeciwnie do skazówek zegara parę stopni i wyjmujemy na zewnątrz. Uwaga - jest on plastikowy i łatwo go połamać więc należy to robić delikatnie.
Wreszcie ukazuje nam się żarnik. Należy pamiętać, iż nie można dotykać jego przednich części, tylko łapiemy za końcówkę.
Po wyjęciu żarnika nowy o takiej samej mocy Kelwinów jak w lampie drugiej wkładamy dokładnie w zapadki 1 i 2. Nie wolno przy wkładaniu żarnika go obracać. Pamiętajmy, iż czym więcej żarnik będzie posiadał Kelwinów to tym bardziej światło będzie niebieskie, a czym mniej to biało-żółte (np. przy 4200K będzie biało-żółte a już przy 6000K będzie miało odcień lekko niebieskawy - oryginalnie stosuje się żarniki Philips 4200K lub Osram 4200K).
Następnie wszystko składamy dokładnie odwrotnie niż rozebraliśmy.
Mam nadzieję, że chociaż jednej osobie pomogłem wymienić żarnik.
W lewej lampie problematyczne może być wpięcie wtyczki w ostatnim kroku ze względu na trudny dostęp. Pomocna okazuje się gumka recepturka, za pomocą której można przypiąć wtyczkę "w pozycji startowej" i po zamontowaniu zapłonnika tylko ją wcisnąć w gniazdo.
OdpowiedzUsuńBardzo się przydało ;)
OdpowiedzUsuńDzięki wielkie
Auto skup Warszawa gwarantuje profesjonalne usługi w zakresie kupna samochodów. Proces dopinania formalności jest bardzo prosty i przebiega bez skomplikowanych wymagań.
OdpowiedzUsuńauto skup warszawa
Ładnie to wygląda.
OdpowiedzUsuńFaktycznie samo oświetlenie w naszym aucie jest niezwykle ważne, gdyż jego brak zdecydowanie wyklucza dalszą jazdę. Ja także jestem zdania, że ważnym jest oczywiście również posiadanie ubezpieczenia. Jak czytałem na stronie https://kioskpolis.pl/auto-zastepcze/ jak również istotne jest auto zastępcze.
OdpowiedzUsuńOd siebie mogę polecić ten skup samochodów - Kartuzy auto skup Bardzo szybko robią wycene i przekazują wszystkie potrzebne dokumenty. My będziemy chyba złomowac tam nasz samochód, bo ostatnio ciągle się psuje.
OdpowiedzUsuńNiestety ja się na tych sprawach nie znam za bardzo i zawsze z jakąkolwiek awarią wolę udać się do serwisu. Nawet jakiś czas temu transportowała mnie do niego pomoc drogowa https://holowanie.i-poznan.pl/ i jestem zdania, że to był bardzo mądry wybór.
OdpowiedzUsuńJa raczej się nie zajmuję takimi sprawami osobiście i jestem zdania, że bardzo ważną sprawą jest również to aby wiedzieć dokładnie co zrobić w przypadku awarii pojazdu. Na pewno warto jest mieć kontakt do pomocy drogowej https://pomocdrogowagdansk.pl/ która za każdym razem zjawia się błyskawicznie.
OdpowiedzUsuńKiedy jeszcze chodzi o samą sprawność naszych pojazdów to ja także chcę powiedzieć, że bardzo ważnym jest to aby wiedzieć jak zachować się w momencie kolizji. Właśnie dlatego ja zawsze przy sobie wożę kontakt do pomocy drogowej https://jarex24.pl/ i wiem, że warto to robić.
OdpowiedzUsuńZdarzenia drogowe mogą być bardzo stresujące, ale wybór odpowiedniej firmy holowniczej może znacznie ułatwić sytuację. Firma https://zakrzewski-holowanie.pl/ to lider w branży pomocy drogowej, oferujący usługi na najwyższym poziomie. Ich specjaliści są wyszkoleni, aby radzić sobie z różnorodnymi sytuacjami na drodze, od prostego holowania po bardziej skomplikowane przypadki awarii.
OdpowiedzUsuńGdy potrzebujesz szybkiej i niezawodnej pomocy drogowej, warto zwrócić się do profesjonalistów. https://zakrzewski-holowanie.pl/ dostarcza kompleksowe usługi holowania i ratownictwa drogowego. Z ich pomocą możesz być pewien, że twoje auto zostanie szybko i bezpiecznie odtransportowane do wybranego warsztatu lub innego wskazanego miejsca, co minimalizuje stres i czas oczekiwania.
OdpowiedzUsuń