Trochę historii o BMW

BMW to skrót od Bayerische Motoren Werke AG München (choć niektórzy skrót ten inaczej rozwijają - ale to przez zazdrość). Oznacza on dokładnie: Bawarska fabryka motorów. Założona została w 1916 roku i na początku była to fabryką sprzętu lotniczego. W 1926 roku zdecydowała się na produkcję motocykli, które szybko docenili klienci niniejszej marki. W ówczesnych czasach marka ta rozpoznawalna jest przez niemal każdego człowieka na świecie, ale początki firmy BMW nie były tak rozpoznawalne - musiała walczyć o dobry wizerunek. Przełomem były udane starty w wyścigach samochodowych, gdzie często samochody z tej stajni znajdowały się na czołowych pozycjach. Samochody w ofercie BMW pojawiły się po roku 1928, gdy w Eisenach otworzono nowy oddział firmy. Pierwsze samochody przypominały angielkie Austin Seven i nazywano ich Dixi. Jeszcze przed II wojną światową BMW wypuściło modele: 326, 327 i 328. W okresie wojny BMW musiało przestawić produkcję z powrotem na silniki do samolotów ( między innymi do: Messerschmitt i Heinkel). Następnie w Eisenach zaczęto wytwarzać samochody serii 340.
Od roku 1952 BMW wytwarzane były w Monachium. BMW w połowie lat 50 produkowało tak zwane mikrosamochody o pojemnościach skokowych 250, 300 i 600 cm3 - oprócz nich oczywiście były także duże widlaste silniki jak V8. Na początku lat 60 mikrosamochody zostały wyparte przez większe samochody o większym nadwoziu i z silnikach o pojemności 700 cm3. Następnie firma zaczęła przeżywać kryzys ponieważ popyt na małe samochody malał a samochody z dużymi jednostki silników robiły się przestarzałe (w szczególności ich nadwozia). W obronie przed bankructwem w 1962 roku rozpoczęto produkcję BMW 1500. Był to samochód z całkowicie nowym 4-drzwiowym nadwoziem i innymi nowymi podzespołami. Rok później do 1500 dołączył brat z silnikiem 1800 cm3, a w następnym roku 1964 pojawił się silnik 1600 cm3. Tak stworzono samochód oznaczony BMW 1600, który był w produkcji przez okres dwóch lat. Był to model który poprawił sytuację finansową firmy oraz spowodował dalszy rozwój marki BMW.
Na salonie samochodowym w Genewie w marcu 1966 r. firma BMW zaprezentowała 2 drzwiową odmianę modelu 1600 dopisując w oznaczeniu cyferkę 2. Po salonie samochodowym, po prezentacji nowego nadwozia ruszyła jego seryjna produkcja. Następne modele ze stajni BMW przynosiły już coraz większe zadowolenie wśród klientów. Marka do tej pory rozwija się prężnie i z rozpoznaniem "niebieskiego śmigła" w naszych czasach już chyba nikt nie ma problemu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wymiana żarówki D2S w lampie typu xenon - BMW X3 e83 (lampa prawa - od pasażera)

Vanos w BMW - co to jest?

BMW X3 - wymiana w halogenie żarówki tradycyjnej H11 na żarówkę H11 Led