Nowe światła z tyłu - Eagle Eyes

W dobrze już znanym z poprzednich postów BMW 320i Cabrio zamontowałem nowe światła z tyłu - tak zwane Eagle Eyes (czyli w tłumaczeniu Orle oczy). Światła mają klosze bardziej czerwone od oryginalnych oraz górny klosz na całej długości przezroczysty (nie tak jak w oryginale pomarańczowy tam gdzie znajduje się kierunkowskaz). Wymiana światła polega na odpięciu pokrywy zabezpieczającej żarówki w samochodzie i następnie odkręceniu czterech nakrętek. Moje stare światła bardzo mocno się trzymały na uszczelkach (praktycznie przylepione do karoserii) i trzeba było ich mocno wypychać. Dla tych co zamierzają zmienić tylne światła w swoim e36 cabrio lub coupe to informuję, że one tylko się trzymają na tych 4 śrubach i nic więcej więc nie obawiajcie się że coś popsujecie (przy odkręconych nakrętkach ze śrub) jak mocno pchniecie stare światło. Po wyciągnięciu przepinamy żarówki do nowego światła oraz wiązkę elektryczną. Wkładamy lampy smarując ich uszczelki czymś tłustym (ja brałem na szmatkę olej samochodowy i dookoła posmarowałem nim uszczelki) - ważne ponieważ uszczelki muszą się dobrze ułożyć w ich miejsca i przy tym się nie powykrzywiać. Po włożeniu lampy w jej miejsce dokręcamy 4 nakrętki i nakładamy tylną osłonkę chroniącą żarówki. Światła kupiłem w zaprzyjaźnionym sklepie w Kraśniku po 100zł/szt. Efekt nowo włożonych świateł w mojej e36 jest następujący.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wymiana żarówki D2S w lampie typu xenon - BMW X3 e83 (lampa prawa - od pasażera)

Vanos w BMW - co to jest?

BMW X3 - wymiana w halogenie żarówki tradycyjnej H11 na żarówkę H11 Led